2012/02/08

My Hair ....

Hey, ho !

I often search for products for dry and damaged hair.
Because my hair is nearly dead.
I was at the haidresser for 3 weeks.
They cutted 3cm of my hair but still have split ends.

Yesterday I tried something selfmade. 

You can also try this. Here is the instuction:

2 tb honey
2 yellow of the egg
3 tb olive oil
and a little squeeze of lemon

You have to mix it together.


And then massage the mixture in your wet hair. 
Then put a towel around your hair and wait for 2 hours. 

At the end.
Wash your hair 2 times with normal shampoo. 

If you also try this please tell me how it works.



I think in the end it doesn't helped so much.

But my grandma said my hair is shinier now and looks better.
But my hair feels still dry.



Some people swear that this mixture helps.
But I think it's only good when you want shinier hair.
But for dry hair it doesn't helps alot.



Now I'm searching again for a product who can help my hair.

My mum had something for dry and damaged hair.
But she can't find it ... stupid ... 
For some month I tried this hair cure from my mum and this helps alot.
Now the hair cure is missing.
I wanna use it again. 
But too expenisve for buying a new one ....
She had to find it !!! 


I also have some shampoo from LUSH. 
Especially for really dry hair.
But when I used this my hair gets oily.
It looks like I never washed my hair .... 
I only use it one time in a month. 





4 comments:

  1. Das von LUSH hab ich auch. Also dieses feste Kokos-Shampoo o:
    Ich find es hilft wirklich gut, aber ich benutz es auch nicht oft XD Irwie 2 mal die Woche Abends, und am nächsten Morgen wasch ich meine Haare dann gleich nochmal mit 'normalem' Shampoo XD
    Ich suche auch noch nach einer Wunderwaffe ohne negative Nebeneffekte ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah genau das feste Kokos-Shampoo ich finde so ist es ja ganz gut aber wenn die Haare danach so fettig sind ist das ieeeh.

      Naja ich glaub die Wunderwaffe muss erstmal erfunden werden noch. Bis jetzt war ich mit fast nichts zufrieden D;

      Es gibt zwar einige Sachen die gut sind aber immer noch nen kleinen neben Effekte haben.

      Delete
  2. Ich verwende seit Jahren (bestimmt 6 oder so) nur das "ELVITAL Nutri Gloss"-Shampoo und seit 1 Jahr als Spühlung das Hibiskus Aloe Vera-Zeug von Alverde (ohne Silikone) und meine Haare sind total gesund und glänzen total.

    Vielleicht ist das ja was für dich! :)

    Liebe Grüße und ein schönes WE!

    J.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke für den Tip :)

      Das von Alverde hab ich auch ne Zeitlang verwendet aber ich war nicht wirklich zufrieden meine Haare sind und bleiben einfach immer zu Trocken. Das liegt auch am ganzen Färben was die schon hinter sich ergehen lassen mussten. >.<
      Ich guck auch immer das ich nur Produkte ohne Silikone verwende.
      Das Shampoo was ich im Moment benutze also das was oben auch zu sehen ist hat bis jetzt sehr gut geholfen.

      Aber danke Trotzdem. Vielleicht werde ich die Kombination mal ausprobieren :)

      LG & ein schönes WE auch für dich ^^

      Delete